My Zone

My photo
+++ blogging for fun | No harms No hurt feeling | Its just my open diary and some personal thought and phase of life to be share +++ Do Love my Job , Fams, Peep and of course My Life!!! Im nothing without one of it..

Thursday 31 May 2012

++ Hot from Oven

oven baru okay...

This is my second time baking this yummy 'Puding Roti'.

Before this I kukus jer.. Cz xde oven.. But, this time try bakar guna oven. Guna convection oven, suppose kene cover atas dia guna foil, so jd mcm kering sket.. But still sedap ok...

Recipe of course la gugle and copy paste from here.. http://www.kongsiresepi.com/read/4/0/



Bahan-bahan ( 3-4 orang )

  • 4 keping roti, disapu mentega
  • 450ml susu segar
  • 3 biji telur
  • 25g gula
  • 1 sudu besar tepung kastard

Cara-cara

  1. Potong roti sesuka hati dan susun di dalam loyang.
  2. Panaskan susu di atas api(jangan sampai mendidih).
  3. Pukul telur dan gula sampai kembang dan masukkan susu yang telah dipanaskan.
  4. Masukkan tepung kastard dan kacau hingga sebati.
  5. Tuang campuran atas susunan roti. Biarkan selama 15min supaya roti kembang.
  6. Bakar 20-30min pada suhu 180. Kemudian sejukkan.



Very simple.. Pejam mata pon leh buat.. :)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...